Teknologi
Bioptron lysterapisystem er en medisinsk innretning for lysterapi med en spesiell optisk enhet som avgir lys som ligner på den delen av det elektromagnetiske spekteret som blir produsert naturlig av solen, men uten UV-stråling.

Bioptron lys har såkalte biostimulative effekter. Når det brukes på huden, stimulerer det lyssensitive intracellulære strukturer og biomolekyler. Dette setter i gang kjedereaksjoner i cellene og utløser såkalte sekundære responser, som ikke bare er begrenset til det behandlede hudområdet, men som også kan omfatte hele kroppen.
Den unike patenterte teknologien bak Bioptron lys

Hver celle absorberer lys på en spesifikk bølgelengde.Forskjellige bølgelengder kan påvirke forskjellige vev og celler i kroppen.
Dette er grunnen til at Bioptron lysterapisystem har kombinert flere grunnleggende bølgelengder i en enhet( 480-3400 ? nm).

Bioptron lys benytter en kombinasjon av infrarøde og synlige lysbølger som man anser som fordelaktige i behandlingen av ulike problemer og skader.

Både synlig og infrarødt lys har vist seg å forårsake ulike positive endringer på cellenivå. Det er ikke en enkel mekanisme som får Bioptron lys til å virke. Den biostimulative effekten til Bioptron lys er et resultat av synergismer mellom flere ulike mekanismer.
Bioptron lysterapi kan
hjelpe idrettsutøvere med å
Lindre ømme muskler

Lindre muskel- og leddsmerter

øke område for aktiv og passiv bevegelse i ledd

Bidra til raskere restitusjon ved trening av muskler og ledd

Komplementere behandlingen av smertefulle idrettsskader, så som seneproblemer, tennisalbue, muskelproblemer, bloduttredelser, dislokasjoner, belastningsskader, forstuelser, skrubbsår og blåmerker

Dempe betennelser og hevelser
Sårheling

Behandling med Bioptron lys kan fremme og fremskynde sårheling og føre til rask tilvekst av epitel (overflatevev) dypt i såret samt rundt sårranden.

-Sår etter skader
-Brannskader
-Sår etter operasjoner (post-kirurgiske sår)
-Liggesår (decubitus)
-Leggsår
Bioptron lysterapi kan bidra til å:

-Forbedre mikrosirkulasjonen

-Harmonisere metabolske prosesser

-Styrke immunforsvaret

-Stimulere regenerative og fornyende prosesser

-Fremme sårhealing

-Lindre smerter eller redusere intensiteten

-Hjelpe ved vinterdepresjoner
Medisinsk godkjent for:
Smertelindring, sårheling, hudproblemer og vinterdepresjoner.
Bioptrons kamp mot revmatisme

Bioptron lysterapi bidrar til å lindre smerter og uførhet hos pasienter som lider av forskjellige typer revmatisme. Denne terapien kan være den ideelle komplementære behandlingsmetode for en rekke smertelindringsprogrammer. Den positive effekten kan påvirke pasientens generelle tilstand og lindre smertesymptomer.
Revmatisk artritt
Lysterapi kan være en effektiv komplementær behandling for smertelindring og forbedring av livskvaliteten til pasienter med revmatisk artritt.
Bioptron fargeterapi gir velvære til helsebevisstemennesker.
Ved å bruke de seks eller syv forskjelligefargene i spekteret, har Bioptron fargeterapi som mål å balansere og forbedre kroppens energisentre og å stimulere kroppens egen helbredelsesprosess.

Skjønnhet og velvære

Bioptron lys fremmer cellefornyelse, økt sirkulasjon og kollagensyntese, noe som gjør at huden forblir fleksibel. Bioptron kan dermed dempe eksisterende rynker og forhindre at nye rynker dannes for tidlig
Bioptron er ikke en totalerstatning for kosmetiske preparater, men et viktig supplement til dem. Bioptron fremmer absorberingen av aktive ingredienser i de kosmetiske produktene og forbedrer derfor effekten av dem..

Bioptron fargeterapi
Med Bioptron lysterapi kan du tilføre kroppen lys på en helt naturlig måte. Selv om solstråler inneholder UV-stråler som kan ha negative
effekter på kroppen, finnes ikke de i Bioptron lys, som dermed ikke medfører noen helsefare.
Din helse avhenger av balanse, de emosjonelle, mentale behov er like viktige som
de fysiske. Prinsippet ved fargeterapi er basert på de syv hoved chakra i kroppen, hvert
av disse assossieres med en bestemt farge. Ved å behandle hvert ommråde med
respektive farge vil man balansere energisenteret.
        3570 Ål                                                                                                                www.tklinikken.no
Bioptron Lysterapi
                Teknologi

Bioptron lysterapi kan bidra til å:

-Forbedre mikrosirkulasjonen

-Harmonisere metabolske prosesser

-Styrke immunforsvaret

-Stimulere regenerative og fornyende prosesser

-Fremme sårhealing

-Lindre smerter eller redusere intensiteten

-Hjelpe ved vinterdepresjoner
Den unike patenterte teknologien bak Bioptron lys

Bioptrons kamp mot revmatisme

Bioptron lysterapi kan
hjelpe idrettsutøvere med å
Lindre ømme muskler

Lindre muskel- og leddsmerter

øke område for aktiv og passiv bevegelse i ledd

Bidra til raskere restitusjon ved trening av muskler og ledd

Dempe betennelser og hevelser

Revmatisk artritt
Sårheling

-Sår etter skader
-Brannskader
-Sår etter operasjoner (post-kirurgiske sår)
-Liggesår (decubitus)
-Leggsår

Skjønnhet og velvære

Ved å bruke de seks eller syv forskjellige fargene i spekteret, har Bioptron fargeterapi som mål å balansere og forbedre kroppens energisentre og å stimulere kroppens egen helbredelsesprosess.